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A brief history:

tofu-magazine was founded in 1999 by Benoit Dupuis and Daniel Gé in Hong Kong , two years after sovereignty of the territory was passed from Great Britain to China. It was a time of great expectations, from which little has emerged beyond the consolidation of cultural uniformity.
The original purpose of the project was to produce a cross-cultural publication aimed towards all forms of creative expression: everything from journalism to contemporary art, fashion to politics. A broad spectrum of contributors provided the record of a society in flux and served to help generate global interest in Asian sub-culture.
Published primarily in the English language, the very first issue of tofu was distributed throughout Asia (Hong Kong, Japan, Taiwan), Europe and the US. By the time the third issue was published in November 2000, we realized that, in spite of positive feedback and growing interest, our efforts to raise support was continually running up against conservative resistance from marketing organizations and cultural institutions. The publication was suspended.

The web site is the "dematerialized" continuation of the initial tofu project, delivering archival articles along with newly created material.

Un bref historique:

tofu-magazine a été fondé à Hong Kong en 1999 par Benoit Dupuis et Daniel Gé , 2 ans après la rétrocession de la colonie britanique à la Chine. Une période ou tout semblait possible mais dont rien n'a emergé si ce n'est la consolidation de l'uniformisation culturelle.
L'idée était alors de produire une revue trans-culturelle tournée vers tous les domaines d'expression créative: du journalisme à l'art contemporain, de la mode à la politique. Edité principalement en anglais tofu fut distribué dès le premier numéro en Asie (Hong Kong, Japon, Taiwan) mais aussi en Europe et aux Etats-Unis. Après la publication du troisième numero nous avons réalisé qu'en dépit de réponses positives et d'un interèt croissant pour le magazine, nos efforts pour réunir les fonds necessaires à la production rencontraient continuellement une résistance des annonceurs et des institutions culturelles. La décision fut prise d'arrêter la publication papier.

Le site internet est la continuation "dématerialisée" du projet mettant en ligne des archives et du materiel inédit.